Sidan 1 av 2 12 sistasista
Visar resultat 1 till 10 av 13

Ämne: Nomineringstråd

Junior Member
    Reg.datum
    Nov 2016

Standard Nomineringstråd

Så var då denna runda över, och då kommer den obligatoriska nomineringstråden! Nominera er själva, era medspelare eller era motspelare, saknar ni någon rubrik så är det självklart bara att lägga till den!

Glöm inte att motivera!
    Blir mycket roligare att läsa då - även för dem som inte var med när det hände.
    ................................

Nu till nomineringarna:

MvP (Most valuble Player):

MvO (Most valuble Officer):

Bäste lagkamrat/teamspelare:

Bäst defensivt:

Bäst offensivt:

Mest underskattade:

Mest överskattade:

Bästa manipulatör:

Respekt åt:

Bästa team:

Mest irriterande:

Trevligaste spelaren:

Bästa startspelaren:

Att minnas:

Sån miss när...

Sjukt skoj händelse:

Sjukt tung händelse:

Så här kommer jag minnas S1:

Junior Member
    Reg.datum
    Nov 2016

Standard

Pri3st. Alla kategorier. Ingen konkurrens. Bar hela alliansen under slutet. Utan honom hade denna segern aldrig varit möjlig.

Jämt skägg mellan Iceman och Pri3st, både gjorde det riktigt bra.

Saabturbogirl. Behövdes det deffas var hennes falnxer och druider där varje gång, tätt följda av hennes köpmän med vete. Även Shiva måste nämnas, stort tack för allt vete!

Bäst defensivt:
    Svår punkt, då väldigt många gjorde det väldigt bra. Ni som känner att ni kan ta åt er, ta åt er.

Bäst offensivt:
    Iceman. Skolboksexempel på hur man använder titanskor på bästa sätt.

Mest underskattade:
    Durzo och Saabturbogirl. Toppade inga top10 listor, men jäklar vad dom bidrog, borde få riktigt mycket uppskattning.

Mest överskattade:
    Haha, anon och samot. Någon som minns dessa herrar?

Bästa manipulatör:
    Den i N1 som förmodligen spelade för DLKs räkning får denna mindre smickrande nominering.

Respekt åt:
    Vill ändå hylla DLK lite, så all respekt för dem och deras runda. Hade inte kraschen kommit när den kom hade dom med all sannolikhet vunnit, riktigt finna släggor hade dom fått fram i alla fall!

Bästa team:
    Alla i N1 som var aktiva mot slutet. Alla ställde verkligen upp. Spelade ingen roll om det handlade om deff, vete eller flytta en artefakt.

Mest irriterande:
    Järn.
    #LeaveStargateAlone

Trevligaste spelaren:
    Här finns det många att nämna. För många. Så väljer att följa "ingen nämnd ingen glömd" konceptet.

Bästa startspelaren:
    Missade starten, men Mr. Nice var sjukt stark i början, synd att han försvann.

Att minnas:
    Att vi faktiskt, på något sätt, lyckades smyga oss till en vinst.

Sån miss när...
    Jag rev min skattkammare för att flytta en byggnadsplan, och därmed tappade förstaplatsen för serverns största 15c </3

Sjukt skoj händelse:
    Att vi besegrade DH så snabbt

Sjukt tung händelse:
    Att så många av våra off-spelare försvann. Mr Nice, Klumpen, Try, för att bara nämna några

Det är fruktansvärt tråkigt när det bara är två allianser som slåss.

Standard

Pri3st. Serverns största spelare, mest trupper i alliansen, den mest aktiva ledaren de sista månaderna och en stor del av anledningen att vi kunde gå hem med vinsten.

Pri3st som gjort ett kanonjobb sen han kom med i ledningen.

Olika spelare vid olika tidpunkter - många som förtjänar att nämnas.

Bäst defensivt:
    Går till Durzo och ZZZ som suttit och byggt deff runt min HS och erbjudit lite säkerhet, båda har dessutom varit aktiva i att skyffla omkring sin deff mellan olika spelare.

Bäst offensivt:
    Pri3st som bästa krigaren på vår sida och troligtvis Sasha för DLK, känns som den spelaren som allra mest bombat våra byar, fick in träffar gång på gång utan att någonsin vägga. Var ett stort problem tills vi fick in träffen på hens HS och den parkerades.

Mest underskattade:
    För min del går detta till Sakon. Uppfattades länge som bara en halvliten offare, sen helt plötsligt fanns där 80k deff eller något som ganska mycket låste oss i området jag ville rensa ut, såg inte den komma.

Mest överskattade:
    På sätt och vis DLKs släggor, visst att de var ett par åtta gånger större än våra eller så, men dom kom ju aldrig på besök för att bomba oss.

Bästa manipulatör:
    Troligtvis den spion som verkar ha funnits i vår allians. Vet inte vem och vad den sagt, men om inte annat så har tanken om att det lär finnas en spion tvingat oss att vara mycket försiktigare med vilken info vi delar, vilket var rätt klumpigt i längden.

Respekt åt:
    De spelare som gång på gång ställt upp och inte givit upp längs vägen.

Mest irriterande:
    Lillen och Järn som suttit på var sin sida kartan men varit ungefär lika irriterande i sina respektive områden.

Trevligaste spelaren:
    Flera stycken spelare jag gladeligen skulle tilldela denna nomineringen, men tror det får bli Lambo den här gången.

Bästa startspelaren:
    Ingen som stack ut mycket mer än andra.

Att minnas:
    Många lyckade anfall och hur vi vann trots att vi inte borde haft en chans.

Sån miss när...
    När flera av våra offar inklusive en av VU-släggorna blev fångade i sina byar samma dag...

Sjukt skoj händelse:
    När vi insåg att DLK räknat fel och deras släggor inte skulle hinna träffa, vi hade rätt kul den sista dagen och de sista timmarna som resultat av det

Sjukt tung händelse:
    Alla de viktiga spelare som vi tappat under servern, fanns många som kunde ha gjort mycket i att ändra hur denna servern slutade, kanske Mr.Nice som varit den allra tråkigaste att tappa.

Servern där vi krigade hela vägen igenom (med varierande intensitet) och det verkade vara vi mot resten. Och som servern där vi nästan gav upp och sen fick vinsten lite lagom gratis.

Junior Member
    Reg.datum
    May 2017

Standard

Pri3st, inga tvivel om den saken. Lade ner 30h om dygnet på sina byar, VU, alliansen, osv. och belönades för det i slutändan.

Globi. Skötte mer eller mindre Nips alldeles själv och tog ett stort ansvar i N1 också. Dock ska även Iceman ha ett omnämnande för sin goda analys och inställning.

Saabturbogirl var trevlig att ha att göra med både tack vare sitt spel och sin kommunikation. Självklart ett antal till som ska ha en eloge.

Bäst offensivt:

My man Iceman

Mest underskattade:

Jag själv

Mest överskattade:

Hen som räknade fel på tiden hos DLK

Bästa manipulatör:

SpionjävelN

Respekt åt:

Stargate-SG1kontot som fick sig en frustrerande runda...

Mest irriterande:

... på grund av den där Järn

Sån miss när...

... det aldrig kom något sänkningsförsök???
    ... N1 satt ett par släggor hos inaktiva

Vi krigade som vinnare och slutade som vinnare, låter rättvist i mina öron.

Junior Member
    Reg.datum
    May 2017

Standard

MvP (Most valuble Player):Priest Mest aktiva spelaren i alliansen styrde upp saker när ingen annan syntes till

MvO (Most valuble Officer):Jag brukar aldrig gilla några ledare för jag säger vad jag tycker men globi lyssnade alltid på vad man hade att säga och kunde erkänna när han hade fel jag har gärna han som ledare igen. Priest hade dragit för länge sedan om det inte vore för han.

Bäste lagkamrat/teamspelare: Alla aktiva i N1

Bäst defensivt: Vi hade många goda deffare så alla som spelade def

Bäst offensivt: Terror, ice och artur,

Mest underskattade:Mig själv

Mest överskattade:Jag igen :P

Bästa manipulatör: Vet inte mig kan man inte manipulera

Respekt åt: N1 och DLK

Bästa team:N1

Mest irriterande:Blankt

Trevligaste spelaren: Saabturbogirl alltid på bra humör och ställde alltid upp.

Bästa startspelaren: Vet inte

Att minnas:
    N1 Vinst

Sån miss när...
    Dlk fel räkning

Sjukt skoj händelse: När jag fattade att vi faktiskt vann servern

Sjukt tung händelse: När mr nice slutade att spela

Så här kommer jag minnas S1: Sjukt seg server och detta blir förmodligen min sista svenska server men man ska aldrig säga aldrig mig hittar ni på tt skål.

Junior Member
    Reg.datum
    May 2017

Cool

MvP (Most valuble Player): Pri3st. Orken började tryta på många håll mot slutet av rundan men prästen ställde upp och höll glöden igång ända in i kaklet.

Iceman och Pri3st. Ställde alltid upp och tog tag i offensiver när det behövdes.

Många att nämna! framförallt många deff spelare som alltid hade humöret uppe och ställde upp när hjälp behövdes. Några som stack ut näsan lite extra var HNC, Durzo, ZZZ, Saabturbogirl och Zzover.

Bäst defensivt:
    ZZZ och Durzo har varit de mest värdefulla deff spelarna under hela rundan. Det har varit riktigt skönt att ha dessa herrar krigande jämte sig under denna långa resa!

Bäst offensivt:
    Try i N1 och Sasha i DLK. Det var riktigt jobbigt när DLKs släggor började rulla mot oss och Sasha lyckades alltid träffa där vi inte deffade.
    Osynlig ska även ha cred för sin insats för N1 då han själv valde att rensa VU byn och han gjorde massvis med skada även på DLKs VU. Utan Osynlig hade vi haft det tufft!

Mest underskattade:
    Strygen. Bidrog som ledare, offare och deffare! en riktig allt i allo spelare som betydde mycket för alliansen under midgame.

Mest överskattade:
    DLKs släggor! Visst de var stora och skrämmande, men vad gör de för nytta parkerade?

Respekt åt:
    De som spelade på VU kontot för N1 och även respekt åt DLK som varit en fruktad fiende från dag 1. Synd bara att de inte valde att kriga mer då servern var rätt seg eftersom det varit så få spelare...

Bästa team:
    N1

Mest irriterande:
    Järn överlägset. Låt bli Stargate!!! xD

Trevligaste spelaren:
    Saabturbogirl och Stargate-sg1.

Bästa startspelaren:
    Terror squad. Fruktad från dag 1 av många.

Att minnas:
    Samarbetsviljan när medlemmar i N1 behövde deff.
    Stargate sg-1's uthållighet.. De hade attacker mot sitt konto var och varannan dag men stod ut bra mycket längre än man själv hade gjort i deras situation! cred till dem!

Sån miss när...
    DLK glömde skicka släggorna mot VU..

Sjukt skoj händelse:
    När man insåg att DLK inte kommer hinna landa på VU innan sista nivån.
    När två spelare från DLK försökte ta över en av våra deff byar, men den första som landade hade endast murbräckor men inga kattas så residenset stod kvar när hans polare landade 1 sekund efter
    (nämner inga namn)

Sjukt tung händelse:
    När Mr.Nice helt plötsligt slutade.

Så här kommer jag minnas S1:[/QUOTE]
    Ge aldrig upp!

Junior Member Pri3sts avatar
    Reg.datum
    Nov 2008

Standard

Nu till nomineringarna:

* Iceman. Grymt arbete både offensivt och deffensivt, positivt och bra ledarskap och en bra teammate att disskutera saker med. Utan honom hade jag raderat för länge sen denna rundan.

* Globi. Gjorde ett riktigt bra jobb i middgame med deffningar till höger och vänster.

* HNC. Du må vara ganska oerfaren inom travian, men jag tror du har lärt dig extremt mycket den här rundan. Och helt klart visat på stor lojalitet och kämpar vilja för alliansen

Bäst defensivt:
    * B52. Tycker den här liraren har gjort ett bra jobb genom hela rundan. Kört på och inte slutat! "jag gillar spjut"

Bäst offensivt:
    * Iceman. Visade i endgame hur man spelar travian, hoppas många har lärt sig nått av honom denna rundan.
    Här vill jag även passa på att nämna Strygen. Grym spelare som tajmade bra och gjorde ett enormt jobb i midgame.

Mest underskattade:
    WC-Ankan. Det är nog mest för att jag själv underskattade det kontot, vilket gjorde att jag under flera tillfällen väggade eller nästan väggades av honom.

Mest överskattade:
    Soldier. "man får vad man förtjänar när man fuskar"

Bästa manipulatör:
    Uppenbarligen har vi haft nån typ av spion i alliansen hela rundan. Denna titel går till dig som hela rundan spelat råtta =D

Respekt åt:
    * Osynlig som hela rundan byggde släggor för att Dräpa natarer och VU med. Denna epoks VUdräpare.
    * Shiva som under midgame och endgame kämpade på riktigt bra både offensivt och deffensivt.
    * Lambo bra deffensiv spelare som även i slutet hjälpte till massor med VU.
    * Knassen för sina offensiver i början.

Bästa team:
    DLK. Ni borde ha vunnit rundan, och hade gjort det om ni gjorde bort er så hårt i slutet.

Mest irriterande:
    Att konstant ha typ 300 attacker emot sig i 3 veckor under VU perioden. Samtidigt försöka kämpa om att hålla första platsen i pop samtidigt som byar blir bombad och vetelåsta en efter en.

Trevligaste spelaren:
    Saabturbogirl. Gjorde den här rundan lite roligt genom att flera gånger visa glädje i allianschatten. Värt att nämnas här är båda gångerna DLK skickade offar utan att kolla vad hennes dåre hade för effekt =P

Bästa startspelaren:
    Terrorsquad. Grym start spelare som satte skräck bland många. En rolig sak är att vi startade bredvid varandra och låg där nästan hela rundan utan att ens röra varandra, trotts olika allianser.

Att minnas:
    När jag snodde den unika tränare av Ceasar i midgame

Sån miss när...
    Dlk suttit och byggt släggor i nästan ett år, utan att använda dem

Sjukt skoj händelse:
    Dlk som 2 gånger om skickar offar mot Saabturbogirl utan att kolla vad hennes Dåre hade för effekt. Gav många hjältepoäng =D

Sjukt tung händelse:
    När man i endgame tappar Unika arkitekten

Som tidigare Sez spelare, var detta den första normal rundan jag någonsin spelat. Därav måste jag säga att den var sjukt lång!!!
    Men jag kommer minnas den som rundan, där man aldrig slutade kämpa

Junior Member
    Reg.datum
    May 2017

Standard

MvP (Most valuble Player): håller man vu i liv 24 timmar om dygnet och orkar tjata om vete så blir man auotomatiskt mvp. Pri3st!

Globi och strygen som skötte deffningarna och Pri3st Ice och Nice med off

Bäste lagkamrat/teamspelare: funkade bra med många Shiva Durzo Artur mfl men alla byar som jag och Ice erövrade avgör så får jag lyfta han lite extra här.

Bäst defensivt:tycker "lillebror" (Durzo) gjorde det bra, hans feta falanaxer var ständigt ute på vift och försökte motionera sig i bättre form.

Bäst offensivt: Iceman, med så många lyckade attacker och så bra utnyttjade skor så får han absolut bli vinnaren här.

Mest underskattade: lämnar den här tom.

Mest överskattade: dom som tog stor plats i allyn ibörjan men inte orkade hålla ut, känner du/ni er träffade så varsågod

Bästa manipulatör: om det nu fanns en spion så självklart den.

Respekt åt:Pri3st Lambo som orkade hålla vu, Även zzover och zingo som va sitters åt mig och ställde upp så fort man behövde hjälp

Bästa team:ZZZ Durzo och Iceman, så bra samarbete/kommunikation vi hade så blir vi svårslagna.

Mest irriterande:som sitter åt kamrat så ogillar jag lillen, men även järn, ni var duktiga som orkade va så pass dryga och missade våra deffar..

Trevligaste spelaren:kan räkna upp hur många som helst från N1 här.

Bästa startspelaren: ingen speciell

Att minnas:

Sån miss när... end game.. känner med er DLK.

Sjukt skoj händelse: skoj å skoj, men skönt att få bort svenn3satan och erövra tre av hans byar innan radering.

Sjukt tung händelse:när jag tappade lilla tränaren..

Så här kommer jag minnas S1: en (ally) mot alla, alla mot en!

Junior Member
    Reg.datum
    May 2017

Standard

MvP (Most valuble Player): Utan tvekan alla som jobbade med VU, Pri3st och Iceman är bara några få att nämna.

MvO (Most valuble Officer): Hela ledningen som lagt ner sån tid och arbete på allt! Heder åt er och tack för att man fick vara med och kriga under erat ledarskap! Så hatten av för Pri3st, Globi, B52, Strygen och Iceman

Bäste lagkamrat/teamspelare: Stargate, JohanWeb och Globi måste nämnas här! Behövde man kläcka av sig lite skit så fanns de alltid där och behövde man ett skratt fick man de också.

Bäst defensivt: Alla deffspelare som alltid ställde upp och skickade deff när det behövdes!

Bäst offensivt: De stora krigarna i alliansen. Ingen nämnd, ingen glömd kör jag på då alla offare behöver nämnas Så känner du dig träffad här, ta åt dig och tack för allt ditt jobb!

Mest underskattade: Zingo. Alltid trevlig, glad, kämpade på i "bakgrunden" hela tiden och ställde alltid upp om det behövdes

Mest överskattade: Soldier i DLK, man kommer inte långt med fusk ändå var alla "rädda" för denna person!

Bästa manipulatör: Den tråkiga personen som körde som spion och råtta hela servern. Hade dock klappat personen på axeln om den kommit fram och sagt vem de var då ingen verkar veta. Bra jobbat även fast de är sjukt drygt och löjligt med "fusk".

Respekt åt: Stargate som fick anfall på anfall på anfall på sig hela tiden men ändå kämpade på och hade humöret uppe så pass länge som han gjorde. Riktigt trevlig person och gjorde helt klart denna rundan så mycket roligare!

Bästa team: N1 då det känns som vi hade de roligast och kämpade bäst då vi slog ut allians efter allians efter allians

Mest irriterande: Säkert en jätte bra spelare men klarar inte av "vuxen person" med humör och tankesätt som en 12åring så Mr.Nice får denna av mig.

Trevligaste spelaren: Kan inte nämna en person här utan måste säga alla på Skype som skrev om allt mellan himmel och jord och fick en att skratta åt allt möjligt! Allt från fotboll, pluggande, fester osv.

Bästa startspelaren: Jag vet faktiskt ingen här. Har dålig koll på sånt så lämnar denna tom.

Att minnas: De sista timmarna innan VU stod klart! Så roligt de var. Allas glädje och nervösitet samt det underbara vädret som gjorde allt mycket mycket bättre!

Sån miss när... DLK missade sista anfallen mot VU och "gav" oss vinsten

Sjukt skoj händelse: När DLK missade totalt (mer än 1 gång) att kolla vilken effekt Saabturbogirls dåre hade och blev väggade. Ingen lärde sig av detta utan kom fler gånger efter de på kaffe utan inbjudan

Sjukt tung händelse: När vi trodde det var kört och att vi hade förlorat denna omgång, allas humör sjönk och man kände inte riktigt samma glädje längre som innan!

Så här kommer jag minnas S1: Alla underbara spelare som både gjort en galen och fått en att skratta massor. Kämpning in i det sista med många tappra och goa spelare

Junior Member
    Reg.datum
    May 2017

Standard Hnc

Nu till nomineringarna: HNC

MvP (Most valuble Player):Pri3st, jobbet med vu/art + lära mig spelet på en ny nivå.

MvO (Most valuble Officer): Globi, jag hade aldrig problem med att veta vart mina hästar skulle springa.

Bäste lagkamrat/teamspelare: Stargate/Pri3st Båda gav mig mycket tips och trix hela rundan.

Bäst defensivt: Den här ger jag alla inom alliansen.

Bäst offensivt: Iceman/Osynlig

Mest underskattade: Har för mig att vi underskattade Järns allians lite.

Mest överskattade: Mina försök till tajmade attacker. diffade på 4 sek på 5 attacker.

Bästa manipulatör: Råttan. Inget snack här.

Respekt åt: Globi som har fått dragits med mig hela rundan. Priest/Iceman/stargate mf

Bästa team: n1 (Vet ej om DLK hade strider i början på rundan) Känns som vi splittrade fler allianser.

Mest irriterande: Järn

Trevligaste spelaren: SaabTG Chattens lyckopiller.

Bästa startspelaren: Har för mig att ERI var riktigt stark i början.

Att minnas:

Sån miss när... DLK missräkning tråkigt för dem, träningstiden på offen som brann inne gråter när man tänker på hur mycket guld det kostat för att hålla den levande.

Sjukt skoj händelse: När jag på fyllan råkade köpa alldeles för mycket guld. 2 gånger samma kväll.

Sjukt tung händelse: När jag tappade mina hästar/falanxer och vart en vetebank, Spelade den sista månaden i mina marknadsplatser.

Så här kommer jag minnas S1: Jävligt svajigt inom alliansen då Mr.Nice styrde. Men efter mycket små tjafs så reste sig några spelare fram som nya ledare och gjorde det grymt bra, vilket med lite tur att DLK inte kan räkna gav oss vinsten. Jag lärde mig sjukt mycket denna runda, dels för att jag svalde stoltheten och bad om hjälp och tips på vägen.

Regler för att posta