Gå tillbaka   Forum :: Travian.se > Browserspel Travian > Guider

Notiser

Svara

Ämnesverktyg
Gammal 10-03-06, 13:04   #1
Krilee
Member

Reg.datum: May 2007
Standard Magin bakom anfall och ledarskap [Diskussionstråd]

Frågor eller synpunkter om guiden Magin bakom anfall och ledarskap får gärna tas här.

Guiden finns här: Magin bakom anfall och ledarskap

Mvh
Krilee (maxodd)

Senast redigerad av Krilee den 10-03-06 klockan 14:46.
Krilee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 10-03-06, 16:03   #2
felleklonkan
Banned

Reg.datum: Dec 2009
Skicka ett meddelande via Skype™ till felleklonkan
Standard

Oj, den guiden var lite för lång för att jag ska orka läsa den, men eftersom den är lång så måste du ha gjort ett bra jobb ! Bra jobbat
felleklonkan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 10-03-06, 17:39   #3
Kattro
Member

Reg.datum: Apr 2008
Standard

Ett stort tack till Krilee för ännu en utmärkt guide. Ett extra plus för att du skrivit en LÅNG guide så att inte alla orkar läsa den. Det ger ju oss som orkar enorma fördelar.
Kattro är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 10-03-06, 17:56   #4
hTs lillsnorre
Junior Member

Reg.datum: Dec 2008
Standard

Mycket bra guide för både erfarna och nya spelare, ger vinklar och perpektiv på saker man inte tänkt på tidigare.

Bra jobb Krilee maxxodd

// lillsnorre
hTs lillsnorre är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 10-03-07, 23:01   #5
Krilee
Member

Standard

Tack, det värmer att höra att guiden blev omtyckt. =)

Senast redigerad av Krilee den 10-03-07 klockan 23:08.
Gammal 10-03-10, 01:48   #6
hjelm
Senior Member

hjelms avatar

Reg.datum: Feb 2007
Skicka ett meddelande via MSN till hjelm Skicka ett meddelande via Skype™ till hjelm
Standard

Riktigt fin guide! Tog mig tid att läsa första 2 sidorna och det fanns en del användbart.

Bra jobbat!

s1 -07: hjelm__/CoT
s5 -09: Frukta/NN Läs vår failtråd! sedan Burnsak/NN
s4 -09: Hjälpte till att hålla vu på Taengmo/HRA
s3 -09/10 NIN/ANGEELS
hjelm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 10-03-19, 08:26   #7
Vreten
Junior Member

Reg.datum: Dec 2009
Standard

Fin guide! Jag undrar bara vad som är att föredra bland de flesta offensiva spelarna? Är det att ha en separat offby eller att bygga offen i huvudbyn? Är lite kluven vad som man ska satsa på?
Vreten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 10-03-19, 09:11   #8
hjelm
Senior Member

hjelms avatar

Reg.datum: Feb 2007
Skicka ett meddelande via MSN till hjelm Skicka ett meddelande via Skype™ till hjelm
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Vreten Visa inlägg
Fin guide! Jag undrar bara vad som är att föredra bland de flesta offensiva spelarna? Är det att ha en separat offby eller att bygga offen i huvudbyn? Är lite kluven vad som man ska satsa på?
I dagsläget har dom flesta en separat offby.

s1 -07: hjelm__/CoT
s5 -09: Frukta/NN Läs vår failtråd! sedan Burnsak/NN
s4 -09: Hjälpte till att hålla vu på Taengmo/HRA
s3 -09/10 NIN/ANGEELS
hjelm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 10-03-22, 02:21   #9
teamnisseelit
Senior Member

Reg.datum: Jan 2007
Standard

Sitter här med lite tid över och bestämde mig för att börja läsa din guide, har hört mycket gott om den och hittills verkar det mycket lovande meden hel del intressanta tankar
Följande stycken är jag dock lite fundersam över....

1, Grundläggande teori om anfall > Beräkningar
Citat:
Ursprungligen postat av krilee
Nu när vi har pratat om hur katapulter sänker byggnader så kanske det vore lite intressant att veta vilka byggnader katapulterna sänker. När du låser ett mål och det finns flera byggnader av samma sort så kommer den byggnad med högst nivå att sänkas. Låt oss säga att försvararen har 2 magasin, ena magasinet är på nivå 20 och det andra är på nivå 10. Siktar du på ett magasin så kommer du att sänka magasinet på nivå 20. Vi säger istället att försvararen har 5 magasin som alla är på nivå 20. Vilket av magasinen kommer då katapulterna att sänka? Om du går in i huvudbyggnaden så har du en lista där med byggnader som du kan riva. Varje byggnad har ett nummer, dvs. byggplatserna är numrerade. Råvarufälten är numrerade från 1 till 18 och inne i byn är byggnaderna numrerade från 19 till 40 där byggplats 39 är samlingsplatsen och 40 muren. Nu går vi tillbaka till de 5 magasinen och jag kan säga att det magasin som har lägst byggplatsnummer kommer att sänkas.
Jag har tidigare hört misstankar att det är som du säger, att bygg id spelar roll i vilken byggnad som blir träffad. Men aldrig nån som vet säkert. Hur har du kommit fram till detta ? Genom praktiskt utövande ?
Nu har jag inte läst igenom allt så du kanske ta upp detta längre fram i guiden , men om man ta det hela ett steg längre och siktar på random eller att byggnaden du siktar på inte finns ? Kommer bygg id in i rollen även om vad som ska träffas ?
teamnisseelit är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 10-03-22, 07:02   #10
Krilee
Member

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av teamnisseelit Visa inlägg
Sitter här med lite tid över och bestämde mig för att börja läsa din guide, har hört mycket gott om den och hittills verkar det mycket lovande meden hel del intressanta tankar
Följande stycken är jag dock lite fundersam över....

1, Grundläggande teori om anfall > Beräkningar

Jag har tidigare hört misstankar att det är som du säger, att bygg id spelar roll i vilken byggnad som blir träffad. Men aldrig nån som vet säkert. Hur har du kommit fram till detta ? Genom praktiskt utövande ?
Nu har jag inte läst igenom allt så du kanske ta upp detta längre fram i guiden , men om man ta det hela ett steg längre och siktar på random eller att byggnaden du siktar på inte finns ? Kommer bygg id in i rollen även om vad som ska träffas ?
Jag har kommit fram till ovan genom praktiskt utövande på ett testkonto. När du siktar på slumpmässigt så kommer den att välja en byggnad slumpad. Finns inte byggnaden du har siktat på så agerar katapulterna som att du har tagit på slumpmässigt. Bygg id kommer in i bilden i den form av att slumpfunktionen går över bygg id. Du kan se det som ett lyckohjul på tv med de olika byggnaderna, hjulet sätter igång och stannar tillslut på en godtycklig byggnad. =)

Senast redigerad av Krilee den 10-04-17 klockan 15:22. Anledning: Konstig meningsbyggnad
Gå tillbaka   Forum :: Travian.se > Browserspel Travian > Guider
Svara

Ämnesverktyg

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:24.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson